Wprowadzenie
Do przygotowania odpowiednich metod i działań stymulujących, mających pomóc dziecku w jego rozwoju, niezbędny jest wywiad na jego temat. Pedagog sprawdza, z jakiego środowiska pochodzi dziecko, jaki był jego dotychczasowy rozwój, jakie ma zdolności, co go motywuje, z czym ma problemy.
Celem głównym diagnozy pedagogicznej jest optymalizacja procesu wychowania i
kształcenia.
Cele szczegółowe:
Co wchodzi w skład diagnozy pedagogicznej?
Specjalistyczna diagnoza pedagogiczna obejmuje ocenę rozwoju psychomotorycznego, gotowości szkolnej u dzieci przedszkolnych oraz lateralizacji. Określa poziom funkcji percepcyjnych, takich jak percepcja wzrokowa, słuchowa, motoryka mała i duża oraz sprawność grafomotoryczna. Badane są także podstawowe umiejętności szkolne – czytanie, pisanie i liczenie, a także ryzyko i specyficzne trudności w uczeniu się, np. dysleksja czy dyskalkulia.
Diagnoza zawiera również ocenę ogólnych trudności w nauce, identyfikację szczególnych uzdolnień oraz opis przebiegu spotkania, zachowania badanego i zalecenia dotyczące dalszej terapii lub wyrównywania opóźnień.
Wizyta | Cena |
---|---|
Wizyta | 400zł/ 120minut |
